2011. március 18., péntek

Szilvás gombóc muffin

Hozzávalók:
(9 db vagy a nagy muffinformában 6 db)
10 dkg zabpehely őrölve, 1 kk. só, 3 evőkanál nyírfacukor, 1 tk. fahéj, 1 pici vanília kikaparva, 1 evőkanál ghee olvasztva, 1 dl víz, 2 tojás, 9 vagy 6 szem aszalt szilva, szilikonos muffinsütő (2 evőkanál darált dió, 1 evőkanál nyírfacukor ledarálva - ez elmaradhat)

Elkészítés:
Jól összekeverem a száraz alapanyagokat. A tojást a folyékony alapanyagokkal kicsit felverem és hozzáadom a szárazhoz, majd az egészet jól összekeverem csomómentesre, kicsit folyós a tésztája. Közben előmelegítem a sütőt 175 fokra. Szilikonos muffinformába beleteszem tele a tésztát, mindegyik formába nyomok egy szem aszalt szilvát, hogy ellepje a tészta. Sütöm kb. 20 percig. Mikor kicsit kihült kiszedem a formákból.  Egy serpenyőben megpirítom a darált diót és összekeverem a ledarált nyírfacukorral. Együtt tálalom. Én második alkalommal nem készítettem hozzá semmi szórást.





Sokat gondolkodtam rajta, hogyan tudnám pótolni a szilvás gombóc ízét, ezért alkottam ezt a gyönyörűséget. Tudom, hogy a zabliszt az nem 100% paleo, de szerintem egy évben egy-két alkalommal még elfogadható, ezzel áll jól össze a massza.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése